Gosti tribine bili su stilista Ašok Murti, urednica i novinarka Radio-televizije Vojvodine Mara Skendžić, influenserka Ena Luna i modni konsultant Marko Mrkaja.
![](https://i0.wp.com/scenovizija.com/wp-content/uploads/2022/10/IMG_1114.jpeg?resize=640%2C427)
![](https://i0.wp.com/scenovizija.com/wp-content/uploads/2022/10/IMG-6868.jpg?resize=640%2C960)
Moderatorka diskusije urednica i novinarka Marina Kosanović Stefanović, sa posebnom pažnjom pripremila je ovu dikusiju i posvetila je novim načinima prezentacije modnih kolekcija i trendova.
Od sajmova mode do online izdanja
Zajedno sa čuvenim stilistom Ašok Murtijem, potrudila se da mlađoj publici iznese najbitnije razlike između nekadašnjih revija na čuvenim sajmovima mode i današnjih online izdanja.
![](https://i0.wp.com/scenovizija.com/wp-content/uploads/2022/10/IMG-6870.jpg?resize=640%2C427)
Ašok Murti objasnio je kako je došlo do te transformacije, istakavši da su današnja snimanja editorijala i promocije znatno zahtevnije i da traže veoma specifična istraživanja tržišta pre pravljenja marketinških strategija, koje su danas najzastupljenije na društvenim mrežama.
Elementi spektakla na revijama
Marko Mrkaja, veoma slikovito i detaljno je izdvojio najinteresantnije modne prezentacije koje su privukle njegovu pažnju u proteklom periodu sa svojim specifičnim konceptom. Složio se sa konstatacijom da je za revije veoma važan momenat spektakla, jer to ostavlja najjači marketinški efekat.
![](https://i0.wp.com/scenovizija.com/wp-content/uploads/2022/10/IMG-6873-1.jpg?resize=640%2C427)
Uticaj influensera na modu
Ena Luna podelila je svoja iskustva i stavove sa publikom, sa posebnim naglaskom na uticaj i odgovornost koju imaju influenseri prema svojim pratiocima. Objasnila je koliko je truda i rada potrebno da bi se došlo pre svega do poverenja publike. Sa druge strane, navela je kako je pažnja pratioca kraća a posao influensera sve zahtevniji.
![](https://i0.wp.com/scenovizija.com/wp-content/uploads/2022/10/IMG_6880.jpeg?resize=640%2C427)
Moda u medijima
Mara Skendžić, objasnila je kakvim vestima danas teže mediji i zašto je egzistencijalna kriza prevladala sve modne, kulturne, umetničke i zabavne teme. Navela je da televizija ostaje uticajan medij ali da su društvene mreže, zbog brzine protoka informacija preuzele glavnu ulogu ne samo u modi nego u svim ostalim oblastima života. Napomenula je da je moda ozbiljna industrijska grana a ne interesovanje određenog dela publike, kako se to obično smatra u našem okruženju.
![](https://i0.wp.com/scenovizija.com/wp-content/uploads/2022/10/IMG_1115.jpeg?resize=640%2C427)
Tokom ove interesantne diskusije, glasno se postavilo pitanje modnoj industriji: Kakva modna prezentacija, posle svega kroz šta je moda prošla, ima smisla ne samo u svetu nego i u našoj zemlji?
Gosti panela složili su se da je modna prezentacija doživela velike promene poslednjih godina, naročito tokom pandemije ali je ipak i naterala modnu industriju da eksperimentiše, istražuje i pomera postojeće granice. Postavila su se i pitanja: Kakvu prezentaciju, zapravo, očekuje Novi konzument, Novi kupac?
![](https://i0.wp.com/scenovizija.com/wp-content/uploads/2022/10/IMG_6861.jpeg?resize=640%2C426)
Na sva ova pitanja još uvek ne postoje precizni odgovori ali tema ostaje otvorena za dalja razmatranja i pronalaženje novih kreativnih rešenja. Definitivno video produkcija modnih kolekcija ima sve važniju ulogu a onlajn prezentacija brojniju publiku. Ostaje da se vidi u budućnosti, šta ljubitelji mode time dobijaju a šta gube, jer biti prisutan na reviji je iskustvo koje ništa ne može da zameni.